Servicii publice electronice pe înțelesul și la îndemâna tuturor

Serviciile electronice sunt un subiect foarte actual și de interes, în special pentru persoanele cu dizabilități, au apreciat participanții la sesiunea organizată astăzi, 11 iunie 2021, de Agenția de Guvernare Electronică (AGE) în parteneriat cu Transparency International – Moldova (TI-Moldova). Acțiunea face parte din campania de informare și alfabetizare cu genericul „e-Guvernare pentru toți și fiecare” și are drept scop alfabetizarea digitală a populației în vederea utilizării eficiente și exploatării pe larg de către cetățeni a platformelor electronice în interacțiunea cu instituțiile statului.
Circa 40 de participanți, membri ai Asociației pentru Reabilitarea Invalizilor, precum și membrii Alianței Organizațiilor pentru Persoane cu Dizabilități din Republica Moldova, au fost informați cu privire la accesarea serviciilor publice electronice.
Sesiunea de informare s-a axat pe aspecte practice privind modalitățile de accesare a serviciilor electronice de tip social: alocații, indemnizații, scutiri, ajutoare și alte servicii care au prezentat interes sporit pentru participanții la eveniment.
Beneficiarii cursului au subliniat, de asemenea, că e-Guvernarea este un sistem eficient care asigură echitate, transpareță, operativitate, comoditate și acces egal pentru toți cetățenii, în special acestea oferă o soluție optimă pentru persoanele cu necesități speciale, fiind, totodată, și o posibilitate de a evita contactul personal direct în această perioadă pandemică dificilă.
La rândul lor, experții AGE Tatiana Sincovschi și Ion Budeci au menționat că la crearea serviciilor și platformelor electronice de stat, pe lângă aplicarea intensă a sistemelor informatice și tehnologiilor de ultimă generație, se ține cont de factorul uman și necesitățile acestuia, după principiul: centrat pe cetățean.
Oportunitățile oferite de Serviciul guvernamental de plăți electronice (MPay) și tot ce presupune accesarea și utilizare plăților online a fost cel de al doilea modul prezentat participanților la sesiunea de informare. Participanții au fost încurajați să acceseze individual portalurile create de AGE, să testeze funcționlitățile acestora și să utilizeze tehnologia în avantaj.



