SIGEDIA
Sistemul de Gestiune a Documentelor şi Înregistrărilor Autorităţilor APC (SIGEDIA) face parte din Planul de Acţiuni pentru implementarea iniţiativei „Guvern fără hârtie“. Proiectul este rezultatul unei propuneri de politici publice elaborată în 2011 de Cancelaria de Stat. Scopul iniţiativei a fost identificarea şi implementarea unui sistem efectiv şi eficient de circulaţie a documentelor în Guvern, care să simplifice şi, totodată, să accelereze procesul decizional. Ca urmare a analizei efectuate, s-a optat pentru un sistem informaţional de gestionare a documentelor.
Prin SIGEDIA, circuitul electronic al documentelor în interiorul guvernului este mult mai fiabil, sistemul permiţând renunțarea la cantitatea masivă de maculatură folosită în executiv, prin înlocuirea cu documente electronice. Documentele puse în circulaţie de ministere în format electronic au aceeași putere juridică ca cele pe hârtie. O altă prevedere a proiectului obligă funcționarii să utilizeze adresele profesionale de mail (gov), astfel încât să nu fie folosite platforme diferite de comunicare publice.
Despre Project
Avantaje
- Diminuarea costurilor administrative din contul reducerii volumului de hârtie şi a tehnicii de birotică utilizate în procesul de circulaţie a documentelor oficiale
- Eficientizarea și flexibilizarea procesului, reducând durata corespondenţei de la câteva zile, în cazul corespondenţei oficiale pe suport de hârtie, la câteva secunde, în cadrul sistemului informatic de gestionare a documentelor. Aceasta, iminent va avea drept efect şi elaborarea unor acte normative mai calitative, dat fiind că avizarea documentelor va fi mult mai rapidă.
- Un grad mai înalt de securitate şi confidenţialitate în circulaţia documentelor.
Media
Informații Utile
- Aplicarea SIGEDIA de către Guvernul Republicii Moldova va diminua costurile administrative cu aproximativ 13 milioane lei. Conform unor estimări, Guvernul Republicii Moldova produce anual între 200-500 mii de documente, echivalentul a aproximativ 238 tone de hîrtie.
- SIGEDIA va eficientiza procesul de corespondență, reducând durata acesteia de la câteva zile, în cazul suportului pe hârtie, la câteva secunde, în cadrul sistemului informatic de gestionare a documentelor. Pe suport de hârtie, în procesul de lucru, un document este multiplicat în medie de 19 ori, iar pentru a căuta documente, 80% din angajaţi petrec zilnic aproximativ 30 de minute.
- În medie 7,5% din documente pe suport de hârtie se pierd ireversibil, iar SIGEDIA va securiza sistemul de corespondență şi de arhivare a documentelor.