Serviciile electronice - soluții alternative la îndemâna tuturor cetățenilor

Campania de informare și alfabetizare digitală inițiată de Agenția de Guvernare Electronică pe parcursul lunii iunie s-a sincronizat, astăzi, cu un eveniment organizat de programul Comunitatea mea și rețeaua de e-ambasadori, având un obiectiv comun – să instruiască funcționarii din cadrul primăriilor, dar și angajații bibliotecilor din diverse localități, în vederea accesării serviciilor electronice și, ulterior, acordării suportului necesar pentru cetățeni.
Astfel, un grup de circa 40 de funcționari între care primari, viceprimari, secretari al Consiliilor locale, specialiști, bibliotecari, dar și utilizatori începători ai e-serviciilor din localitățile Pelinia, Sîngereii Noi, Vărvăreuca, Dumbrăvița, Inești, Verejeni, Larga, Dondușeni și Soroca au fost instruiți de experți în cadrul webinarului „E-servicii pentru cetățeni”.
Agenția de Guvernare Electronică, reprezentată de managera de proiect Tatiana Sincovschi, a instruit participanții cu privire la utilizarea serviciilor publice electronice MPay, MCabinet, CUPS dar și Platforma educațională e-Learning.
În prezentarea sa, experta s-a referit la modalitățile de achitare de către cetățeni a serviciilor prestate de autorități prin intermediul platformei MPay - Serviciul guvernamental de plăți electronice. Participanții la webinar au avut parte de demonstrații practice cu privire la accesarea prin intermediul Portalului serviciilor guvernamentale electronice a anumitor tipuri de servicii, legate de scenarii de viață cum ar fi: căsătorie, naștere, construcția unei case sau solicitarea și achitarea unor documente ce se referă la inițierea/închiderea unei afaceri proprii etc. Toate aceste servicii pot fi obținute la distanță, cu ajutorul unui dispozitiv electronic și conexiune la internet, iar misiunea funcționarilor din cadrul primăriilor este să informeze locuitorii din localitate despre existența alternativei digitale de legătură cu instituțiile statului. Accesarea și utilizarea platformelor electronice guvernamentale reprezintă o cale mult mai rapidă, mai transparentă și mai comodă de obținere a serviciilor prestate de autoritățile publice.
Agenda a mai inclus și alte subiecte precum: Accesarea e-serviciilor: exerciții practice; Plata serviciilor comunale, servicii de documentare (cazier judiciar) prin intermediul platformei digitale MPay, precum și prezentarea platformelor digitale pentru cetățeni: WordPress Pagini, Google Drive Suite, CISC software.
Aceste instruiri au caracter permanent și urmăresc informarea continuă a reprezentanților autorităților publice cu privire la orice noutăți, lansări, funcționalități noi ale platformelor și serviciilor digitale care se îmbunătățesc continuu pentru a facilita relația cetățeanului cu statul, pentru a eficientiza guvernarea și a o aduce mai aproape de oameni. Iar misiunea prestatorilor de servicii este să informeze cetățenii, să le ofere suportul și asistența necesară, să le pună la dispoziție echipamentul și dispozitivele de care au nevoie utilizatorii pentru accesarea serviciilor electronice.
Webinarul de astăzi este organizat de Programul Comunitatea Mea, în parteneriat cu Agenția de Guvernare Electronică și programul Novateca și are drept scop încurajarea cetățenilor să utilizeze e-serviciile, precum și dezvoltarea abilităților de accesare a serviciilor digitale prin folosirea platformelor online disponibile.



