Mergi la conţinutul principal
  • Government of Moldova
  • State Chancellery
  • ro
  • en
  • ru

Follow Us:

  • Facebook
  • Twitter
  • Youtube
  • Guvern Online
  • LinkedIn
Acasă
  • Modernizate
  • Cetățeni
  • Business
  • Guvern
  • Internațional
  • Despre
    • Despre AGE
    • Structura
    • Consiliul instituției
    • Echipa
    • Cronologie
    • Consiliul coordonatorilor
  • Comunicare
    • Știri
    • Evenimente
    • Materiale promoționale
    • Întrebări Frecvente
  • Resurse
    • Ghiduri și Documente
    • Sondaje
    • Barometru
  • Legislația
    • Agenția de e-Guvernare
    • Modernizarea Serviciilor Guvernamentale
    • e-Servicii
    • Consiliul e-Transformare
  • Transparența
    • Achiziții
    • Rapoarte
    • Guvernare Deschisă
  • Funcții vacante
  • Contacte
    • Programează o vizită
    • Întreabă e-Guvernarea
    • Opinii și Propuneri

Formular de căutare

Aplicații

Eşti aici

Acasă / Comunicare / Știri / Guvernul a aprobat Conceptul MDelivery și crearea SI „Registrul resurselor și sistemelor informaționale de stat”
  • Știri
  • Evenimente
  • Materiale promoționale
  • Întrebări Frecvente

Guvernul a aprobat Conceptul MDelivery și crearea SI „Registrul resurselor și sistemelor informaționale de stat”

  • Facebook Like
  • Tweet Widget
  • Google Plus One
Attached files:0
  • Print HTML logo
Miercuri, August 25, 2021
/
Hot News

Cetățenii Republicii Moldova vor putea primi la locul de reședință acte și alte documente solicitate de la instituțiile de stat, prin intermediul unui nou serviciu guvernamental de livrare (denumit MDelivery), care va fi dezvoltat în baza Conceptului aprobat de Guvern astăzi, 25 august 2021.

Viceprim-ministrul pentru digitalizare, Iurie Țurcanu, a menționat că proiectul are drept scop oferirea autorităților, instituțiilor publice și prestatorilor de servicii publice, o soluție tehnică eficientă, fiabilă și modernă, care urmează a fi utilizată în calitate de mecanism unic de livrare fizică a rezultatelor prestării serviciilor publice către beneficiari.

Platforma informațională MDelivery va fi dezvoltată prin conexiunea celor trei subiecți: prestatorul serviciului public, în calitate de expeditor, beneficiarul serviciului public, în calitate de destinatar al livrării, și furnizorul de servicii poștale. Această platformă va diminua costurile pentru toate cele trei părți implicate și va eficientiza procesul de livrare a rezultatului serviciului public spre beneficiar.

Prim-ministrul Natalia Gavrilița a solicitat instituțiilor responsabile să asigure dezvoltarea acestui serviciu cât de curând posibil, pentru a oferi cetățenilor Republicii Moldova, inclusiv celor din diaspora, posibilitatea de a recepționa rezultatele serviciilor publice (acte, certificate etc.) la locul de aflare a acestora, prin intermediul noului serviciului guvernamental de livrare.

Dezvoltarea și menținerea funcționalității serviciului guvernamental de livrare (MDelivery), pentru primul an de implementare (anul 2021), se va realiza din mijloacele Proiectului „Modernizarea serviciilor guvernamentale”.

Costurile anuale pentru administrarea serviciului MDelivery se estimează la circa 400 mii lei și vor fi acoperite din contul bugetului de stat, prin finanțarea centralizată a Instituției publice „Agenția de Guvernare Electronică” pentru anul 2022.

În cadrul aceleiași ședințe, Executivul a aprobat Hotărârea cu privire la crearea  Sistemului informațional cu privire la Registrul a resurselor și sistemelor informaționale de stat.

Vicepremierul pentru digitalizare, Iurie Țurcanu a specificat că, prin instituirea unui sistem unitar de evidență  a resurselor și sistemelor informaționale de stat se urmărește crearea unui mecanism unic, eficient și fiabil care are menirea de a gestiona eficient segmentul securității cibernetice, care va fi pus la dispoziția autorităților și instituțiilor publice, pentru a facilita procedura de reutilizare a soluțiilor tehnice existente și interoperabilității acestora.

Necesitatea acestui sistem derivă și din lipsa în prezent a unei evidențe centralizate a resurselor și sistemelor informaționale de stat, fapt care duce la tergiversarea procesul de digitalizare a serviciilor publice electronice.

Agenția de Guvernare Electronică a fost desemnată în calitate de administrator al sistemului informațional, care formează Registrul resurselor și sistemelor informaționale de stat.

Implementarea Sistemului informațional „Registrul resurselor și sistemelor informaționale de stat” se va realiza pe parcursul anului 2021. Dezvoltarea și menținerea funcțională a acestuia în primul an de implementare, se va realiza din contul mijloacelor Proiectului „Modernizarea serviciilor guvernamentale”, costul estimat fiind de aproximativ 1,3 mil. lei.

  • Facebook Like
  • Tweet Widget
  • Google Plus One
Attached files:0
  • Print HTML logo

Latest News

CUPS - provocări și oportunități în accesarea serviciilor publice electronice de către diaspora
Executivul a aprobat Regulamentul privind funcționarea MDelivery
Refugiații din Ucraina pot obține numărul IDNP în format digital
Flyere pentru refugiații din Ucraina
Resursă informațională nouă pentru refugiați
More News Articles
Guvernul Republicii Moldova,
Agenția de Guvernare Electronică
Stefan cel Mare 134,
Chișinău, MD-2012, Republica Moldova
+373-22-820026
office @ egov.md

Parteneri

  • Column One
    • Banca Mondiala
    • Fundatia Soros-Moldova
    • PNUD Moldova
    • Usaid Moldova
  • Column Two
    • e-Governance Academy Estonia

Portaluri Guvernamentale

  • Column One
    • Servicii.gov.md
    • Date.gov.md
    • Particip.gov.md
    • Actelocale.md
  • Column Two
    • Rapoarte.md
    • Servicii.fisc.md
    • E-services.md
    • Lex.justice.md

2015 © Copyright. All rights reserved

  • Terms and Conditions
  • FAQ
  • Contact

Subscribe to newsletter

 

Subscribe