Mergi la conţinutul principal
  • Government of Moldova
  • State Chancellery
  • ro
  • en
  • ru

Follow Us:

  • Facebook
  • Twitter
  • Youtube
  • Guvern Online
  • LinkedIn
Acasă
  • Modernizate
  • Cetățeni
  • Business
  • Guvern
  • Internațional
  • Despre
    • Despre AGE
    • Structura
    • Consiliul instituției
    • Echipa
    • Cronologie
    • Consiliul coordonatorilor
  • Comunicare
    • Știri
    • Evenimente
    • Materiale promoționale
    • Întrebări Frecvente
  • Resurse
    • Ghiduri și Documente
    • Sondaje
    • Barometru
  • Legislația
    • Agenția de e-Guvernare
    • Modernizarea Serviciilor Guvernamentale
    • e-Servicii
    • Consiliul e-Transformare
  • Transparența
    • Achiziții
    • Rapoarte
    • Guvernare Deschisă
  • Funcții vacante
  • Contacte
    • Programează o vizită
    • Întreabă e-Guvernarea
    • Opinii și Propuneri

Formular de căutare

Aplicații

Eşti aici

Acasă / Comunicare / Știri / Prioritățile de transformare digitală a municipiului Cahul - consultate cu experții în guvernare electronică
  • Știri
  • Evenimente
  • Materiale promoționale
  • Întrebări Frecvente

Prioritățile de transformare digitală a municipiului Cahul - consultate cu experții în guvernare electronică

  • Facebook Like
  • Tweet Widget
  • Google Plus One
Attached files:0
  • Print HTML logo
Marţi, Noiembrie 30, 2021
/
Hot News

Mai mulți experți în domeniul digitalizării serviciilor publice s-au reunit astăzi, 30 noiembrie, la Cahul, la invitația autorităților locale, pentru a discuta despre prioritățile de transformare digitală a municipiului Cahul.

La sesiunea de discuții, directorul Agenției de Guvernare Electronică (AGE), Olga Tumuruc, a mulțumit autorităților locale pentru inițiativă și pentru invitația de colaborare și a menționat: „Această sinergie va aduce multe beneficii în viitor și sperăm că va fi un exemplu pentru alte localități. În acest demers, AGE are o misiune complexă și va pune umărul la procesul de modernizare a serviciilor. Acest lucru presupune nu doar digitalizare, dar o regândire fundamentală a serviciilor, prin simplificare și optimizare în primul rând. Bunele practici ale altor state arată că este eficient să regândim serviciile din perspectiva cetățeanului, pentru că  digitalizarea este pentru oameni”.

Delegația compusă din mai mulți reprezentanți ai instituțiilor naționale de profil, în frunte cu Viceprim-ministru pentru digitalizare, Iurie Țurcanu, dar și exponenți ai partenerilor de dezvoltare, au vizitat mai multe instituții publice din localitate, pentru discutarea potențialelor soluții digitale. Participanții au efectuat vizite de documentare și s-au întâlnit cu responsabilii, dar și cu cetățenii cahuleni la Centrul Multifuncțional Cahul, Spitalul Raional Cahul, Oficiul Poșta Moldovei Cahul, Universitatea de Stat Cahul și unele instituții subordonate Primăriei Cahul.

În mesajul său adresat autorităților locale din Cahul, Iurie Țurcanu a menționat: „Sunt sigur că acest eveniment va da un impuls și mai mare procesului de digitalizare, nu doar pentru Cahul, dar vor urma și alte regiuni și localități din țară care vor prelua acest exemplu. Dorim să resimțim cu toții beneficiile digitalizării la noi acasă. Este important că initiativa a venit de aici, de la oamenii din localitate, nu a fost impusă din altă parte. Vom crea o sinergie sănătoasă și constructivă între autoritățile locale, centrale și potențiali parteneri în beneficiul oamenilor”.

Prioritățile de digitalizare ale municipiului Cahul au fost prezentate de Stella Bădin, Viceprimar de Cahul, responsabil pentru Digitalizare. Au fost aduse la cunoștința participanților rezultatele mapării grupurilor țintă din municipiul Cahul și propuse unele soluții concrete spre implementare. Totodată, în cadrul ședinței comune de lucru, au fost analizate inițiativele și acțiunile naționale ce pot fi integrate cu succes în activitatea APL Cahul.

Experții au subliniat, de asemenea, că demararea procesului de transformare digitală se va realiza mai întâi printr-o cartografiere a serviciilor publice, după care se vor uniformiza și standardiza activitățile de prestare a serviciilor, astfel încât fiecare cetățean să aibă acces liber la servicii din orice colț și în orice timp, interacționând cu autoritățile statului prin intermediul tehnologiei și accesând orice serviciu în regim online.

Acțiunea de astăzi reprezintă o continuare a colaborării între AGE și Primăria Cahul, care a început în această toamnă, sub egida Vicepremierului pentru digitalizare, și are drept scop transformarea digitală a administrației locale în vederea modernizării și sporirii calității serviciilor publice prestate la nivel regional.

 

  • Facebook Like
  • Tweet Widget
  • Google Plus One
Attached files:0
  • Print HTML logo

Latest News

CUPS - provocări și oportunități în accesarea serviciilor publice electronice de către diaspora
Executivul a aprobat Regulamentul privind funcționarea MDelivery
Refugiații din Ucraina pot obține numărul IDNP în format digital
Flyere pentru refugiații din Ucraina
Resursă informațională nouă pentru refugiați
More News Articles
Guvernul Republicii Moldova,
Agenția de Guvernare Electronică
Stefan cel Mare 134,
Chișinău, MD-2012, Republica Moldova
+373-22-820026
office @ egov.md

Parteneri

  • Column One
    • Banca Mondiala
    • Fundatia Soros-Moldova
    • PNUD Moldova
    • Usaid Moldova
  • Column Two
    • e-Governance Academy Estonia

Portaluri Guvernamentale

  • Column One
    • Servicii.gov.md
    • Date.gov.md
    • Particip.gov.md
    • Actelocale.md
  • Column Two
    • Rapoarte.md
    • Servicii.fisc.md
    • E-services.md
    • Lex.justice.md

2015 © Copyright. All rights reserved

  • Terms and Conditions
  • FAQ
  • Contact

Subscribe to newsletter

 

Subscribe