e-Factura
Serviciul e-Factura reprezintă o soluție informatică destinată agenților economici din Republica Moldova pentru formarea şi circulația electronică a facturilor și facturilor fiscale.
Factura electronică are aceeași valoare juridică și este la fel de sigură ca și cea pe hârtie. În plus, sistemul oferă siguranța corectitudinii datelor și reduce riscul falsificării facturilor fiscale.
Modalitatea de accesare
Serviciul „e-Factura” poate fi accesat pe portalul serviciilor electronice fiscale http://servicii.fisc.md.
Înregistrare
Pentru persoanele care sunt deja înregistrate:
Toate persoanele juridice înregistrate pe portalul serviciilor electronice fiscale http://servicii.fisc.md, pot utiliza în mod automat serviciul e-Factura utilizând procedura de autentificare descrisă mai jos. Pentru acest tip de persoane procedura de înregistrare este irelevantă. În această categorie de persoane se înscriu și toți subiecții impunerii cu TVA din Republica Moldova care prezintă declarațiile fiscale în formă electronică dar și deținătorii semnăturilor mobile (folosind MPass).
Pentru persoanele neînregistrate:
Pentru a efectua procedura de înregistrare efectuaţi următorii paşi:
- Accesaţi pagina web a portalului serviciilor electronice fiscale la adresa http://servicii.fisc.md.
- În partea de sus a interfeţei portalului folosiţi butonul Înregistrare pentru a deschide formularul de înregistrare și completați acest formular corespunzător statutului Dvs.
- Vă prezentați la oficiile Î.S. ”Fiscservinform” (vezi oficiile) pentru a vă abona la serviciu. Abonarea la serviciul presupune prezentarea documentelor (vezi detalii: https://servicii.fisc.md/Companies.aspx) ce vor confirma statutul persoanei și împuternicirile de rigoare.
- Odată finalizată procedura de înregistrare, pentru a accesa serviciul veți urmări procedura de autentificare descrisă mai jos.
Oficiile Î.S. ”Fiscservinform” pentru a vă abona la servicul e-Factura
- CC Chişinău - bd. Ştefan cel Mare 162, et. 2, bir. 220;
- CC Bălţi - str. Ştefan cel Mare 128, bir. 313;
- CC Comrat - str. Comsomolului 20, bir. 2
Autentificare:
Pentru a efectua procedura de autentificate efectuaţi următorii paşi:
- Accesaţi pagina web a portalului serviciilor electronice fiscale la adresa www.servicii.fisc.md
- În partea de sus a interfeţei portalului folosiţi butonul Autentificare pentru a deschide formularul de autentificare
- Alegeți una din modalitatile de autentificare:
- Login/ parola oferite de Î.S. Fiscservinform
- Prin intermediul Serviciului Guvernamental de Autentificare și Control al Accesului MPass utilizând semnatura mobilă sau certificatul digital
- Apăsaţi butonul Autentificare
- În bara Servicii Oferite găsiţi şi selectaţi serviciul e-Factura
- Veţi fi transferaţi spre pagina principală e-Factura care va conţine profilul locului de muncă (din partea stângă) şi listele de date conform profilului selectat (din partea dreaptă).
Pentru utilizarea sistemului e-Factura utilizatorul trebuie să dețină semnătura digitală eliberată de un centru de certificare acreditat, semnătura mobilă.
Ghidul de utilizare pas cu pas a serviciului e-Factura poate fi descărcat aici
Instrucțiunile detaliate de utilizare a serviciului electronic e-Factura pot fi găsite aici.
Scenariile de utilizare
La autentificare utilizatorii vor fi informați printr-un mesaj electronic despre scenariile de utilizare a serviciului e-Factura și despre necesitatea exprimării acordului de utilizare a serviciului. Acest mesaj este descris în continuare.
În etapa pilot, serviciul “e-Factura” se va utiliza ca alternativa la metoda de emitere pe suport de hârtie a facturilor/facturilor fiscale. Totodată, în perioada pilotare a serviciului, utilizatorii sînt obligati sa utilizeze doar o singură formă pentru una si aceiasi factură/factură fiscală, fie cea electronică fie cea pe suport de hârtie.
Odată cu exprimarea acordului utlizatorii sînt obligați să respecte următoarele condiții:
- În cazul în care în sistem sunt înregistrate toate cele trei părți (Furnizor, Cumparator, Transportator), sau cel puțin două dintre ele (Furnizor, Cumparator), factura/factura fiscală va parcurge ciclul de viata exclusiv electronic. Originalul facturilor în acest caz se va considera versiunea electronică a acestora.
- În cazul în care în sistem este înregistrat doar Furnizorul, factura/factura fiscală se va crea și semna în formă electronică de către Furnizor (aici ciclul se va închide), după care acesta o va tipări pe suport de hârtie simplă cu însemnele de protecție aplicate de serviciul e-Facura, o va semna olograf și o va transmite celorlalte părți (Transportator, Cumpărător) spre acceptare și semnare olografă. În acest caz, originalul facturii se va considera cel pe suport de hârtie.
Detalii aici- https://servicii.fisc.md/efactura.aspx
Notă: La exprimarea acordului, persoanele juridice înregistrate în calitate de utilizatori ai serviciului “e-Factura” sunt susceptibile înregistrării într-un registru special de evidență a emitenților facturilor/facturilor fiscale electronice.
Dacă aveți întrebări sau dificultăți la accesarea serviciului apelați Serviciul Suport Clienti: +373 22 82 00 00 sau
Tel: (022)822222 – Centrul de asistență al Î.S.”Fiscservinform”
Tel: 080001525 – Centrul de asistență al SFS.
Despre Project
Avantaje
- Creșterea operativităţii înregistrării datelor privind tranzacţii, eliminând necesitatea adresării permanente la sursele informaţionale pe mijloace de hârtie.
- Reducerea riscului falsificării formularelor fiscale, bazată pe înregistrarea imediată, acceptarea, respingerea sau anularea, precum şi asigurarea accesului spre serviciile de obţinerea datelor referitor de facturile fiscale şi facturilor de către persoanele autorizate prin intermediul serviciilor web sau mesajelor SMS.
- Evitarea lacunelor şi erorilor efectuate de contribuabili în urma emiterii facturilor fiscale şi facturilor.
- Excluderea riscului pierderii formularelor facturilor fiscale şi facturilor, deoarece toată informaţia privind aceste formulare ale agentului economic se păstrează atât în sistemul contabil al contribuabilului precum şi în serviciul e-Factura.
- Reducerea costurilor rezultate: utilizarea facturilor electronice reduce cheltuieli de procurarea formularelor de hârtie, tipărirea facturilor, reducerea cheltuielilor legate de întreţinerea personalului responsabil de completarea facturilor, reducerea cheltuielilor de întreţinerea facturilor (cheltuieli de arhivă, depozitare, transportare, etc.)