
Suport informațional din partea AGE în vederea îmbunătățirii serviciilor publice pentru diaspora [3]
Campania de informare pentru diaspora „e-Moldova -oriunde cu tine” a demarat cu un webinar dedicat e-ambasadorilor, organizat astăzi, 4 august 2021, de Agenția de Guvernare Electronică. Evenimentul s-a desfășurat online și a întrunit circa 40 de participanți, angajați ai Biroului relații cu diaspora și ai misiunilor diplomatice și consulare ale Republicii Moldova, care s-au conectat din mai multe țări ale lumii, inclusiv Japonia, Elveția, Suedia, Bulgaria, Emiratele Arabe Unite, Federația Rusă, China, Franța etc., fiind interesați de noutățile din domeniul guvernării electronice și de utilizarea și integrarea acestor oportunități digitale în prestarea serviciilor către cetățenii din diaspora.
Webinarul cu genericul „Servicii electronice în ajutorul diasporei” deschide seria de activități planificate pe parcursul lunii august ce urmăresc alfabetizarea digitală a cetățenilor prin intermediul oficiilor consulare și ambasadelor și oferă mai mult suport informațional în domeniul e-guvernării. Beneficiarii campaniei sunt moldovenii din diaspora care vor fi informați, prin intermediul activităților de cunoaștere și popularizare a serviciilor publice digitale ce pot fi accesate din orice parte a lumii.
Această acțiune urmărește beneficiul comun: pe de o parte experții din cadrul Agenției de Guvernare Electronică informează angajații MAEIE și BRD cu privire la noile produse și servicii de e-guvernare, iar pe de altă parte participanții pot exprima opiniile și propunerilor lor de dezvoltare a unor servicii, platforme și aplicații noi care ar contribui la eficientizarea și facilitarea serviciilor prestate de ambasade, împărtășind experiența altor state avansate în domeniul digitalizării serviciilor publice.
„Noi vom depune tot efortul ca să continuăm buna colaborare începută cu Ministerul Afacerilor Externe și Integrării Europene pentru ca să transformăm consulatele în puncte de asistență digitală pentru diaspora. Cred că la alegerile următoare vom putea vota electronic. Ne trebuie cadru legal ajustat și voință politică, iar din punct de vedere tehnic noi suntem destul de avansați și avem totul pentru a lansa votul electronic”, a declarat expertul în e-guvernare și managerul de produse electronice Igor Bercu.
Participanților le-au fost prezentate o serie de funcționalități noi ale platformelor și serviciilor electronice și oferite instrucțiuni privind autentificarea în sistem prin MPass, găsirea datelor și informațiilor din registrele de stat, navigarea cu succes în meniul paginilor ce prezintă servicii guvernamentale precum: Serviciul guvernamental de semnătură electronică MSign, Registrul împuternicirilor de reprezentare MPower, Serviciul guvernamental de plăți electronice MPay, Portalul Serviciilor Publice (versiunea nouă), Portalul cetățeanului și antreprenorului MCabinet și alte platforme de e-guvernare.
Un modul aparte a fost dedicat proiectului pilot CUPS - Centrul unificat de prestare a serviciilor publice care, conform conceptului, va fi pilotat pe parcursul acestui an în cinci oficii consulare și 17 localități rurale din țară. CUPS este o inițiativă care se înscrie în contextul reformelor promovate pentru modernizarea serviciilor publice și e-transformarea guvernării.
La finalul sesiunii de informare, participanții la curs au primit certificate ce confirmă titlul de e-ambasador al guvernării digitale, semnate electronic, iar acesta reprezintă încă un pas către extinderea rețelei de promotori activi ai transformării digitale și implicit servicii publice calitative, eficiente și performante pentru cetățeni.
Campania de informare pentru diaspora continuă cu alte evenimente care se înscriu în contextul Zielelor Diasporei 2021, organizate sub egida Guvernului RM.

